fredag, december 21, 2007

It must have been love, but it's over now...

Yes, nu är det definitivt slut. Utan återvändo. Ett beslut jag tänkt på i säkert ett halvår.

Nu slutar jag skriva på den här bloggen. Jag känner mig ganska klar med Beijing. Varje gång jag tänkt skriva något har jag googlat och hittat det på min egen blogg. Under 2008 planerar jag inte att åka dit och därmed kommer ingen ny inspiration.

Jag har fått så många mejl de senaste månaderna, och kommentarer för den delen, om hur trist min blogg är, hur egocentrerad den är och när ska jag börja skriva om Beijing igen egentligen?

Well, this is the end. Jag vill inte begränsas av en stad. Jag vill skriva om mitt liv, mitt jobb, resor, resebranschen, musik, filmer - ja allt. Älskade Beijing representerar inte allt det där.

Bloggen kommer ligga kvar, som en hemsida med all Kinainfo. Men de personliga och vardagliga inläggen kommer rensas bort. Jag hoppas att ni ändå får nytta av det som finns häri.

Jag kommer inte sluta blogga. Jag kommer bara inte ge sken av att enbart blogga om en stad. Vill ni fortsätta läsa om mitt egoliv? Då kan ni fortsätta läsa här.

Annars, tack för de här två åren och lycka till!

5 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Oj, jag trodde du hade gjort slut med Gustav igen....;-)
Bra beslut med en annan blogg, titeln pâ denna hade blivit lite missvisande.

Anonym sa...

Tack själv Ulrika! Du har skrivit jättebra om Beijing, fast vi själva bott i Beijing kunde du berätta mer om shoppingställen än vad vi hade en susnig om. Det var då vi skulle åka till Beijing igen påsken 2006 som jag googlade och hittade din och Mats fina bloggar. Lycka till i fortsättningen självklart vill jag gärna även i fortsättninge ta del av dina resor! Helena

Anonym sa...

God Jul Ulrika! Och tack för alla bra tips som iallafall JAG hade stor nytta av under mitt besök i Beijing! Lycka till med jobb och privatliv(hoppas din stalker försvinner!).
Ha det bra!

M sa...

Synd! Men förstår att du vill byta till något nytt. Tack i alla fall för alla tipsen, och ska tillägga att det varit jättekul att läsa bloggen :)

Pumita sa...

Oj, det var snopet! Men jag tror att det är helt rätt beslut. Hoppas att du fortsätter att skriva om dina andra resor.

Gott slut och Gott Nytt!