måndag, juli 30, 2007

Tillägg

Ja jag är besserwisser man jag kan inte låta bli när det gäller denna artikel:

1. Gameboy för 40 spänn:
Jovisst, låter superbra men som jag skrivit hundra gånger förut ska man vara ganska försiktig när man handlar elektronik i Beijing. Många kopior har riktigt, riktigt sunkig kvalitet. Jag hade hellre köpt the real thing.

2. Ring för 1000 spänn:
Måste vara den finaste pärlringen på marknaden:) Jag köper mina pärlringar (sötvattenspärlor) för sisådär 20 spänn.

3. Posters med rökande tjejer, kulturrevolutionsmotiv etc:
Ska kosta runt 5-10 kr.

4. Canada Goose-jackan:
Nej. Nej. Nej. Snälla, inte Canada Goose. Låt mig spalta varför:
* Canada Goose är fult
* Canada Goose är fult
* Canada Goose är fult
* Kopior har sinkig kvalitet och är dyrt om du jämför med vanliga kinesiska kläder
* Du har oftast ingen aning om hur kopior tillverkats i o m att det tillverkas illegalt.
* Beijing bubblar över av snygga, kinesiska jackor som gjorts av kinesiska designers. Satsa på en sån för samma pris och var ensam i Sverige om världens coolaste jacka.

5. Kopior
Seriöst. åk inte till Beijing för att handla kopior. Det kan du göra på Tradera. Upptäck coola kinesiska märken, t.ex. på gatan Xinjiekou. Det finns mer i Beijing än Sidenmarknaden och Pärlmarknaden.

Inga kommentarer: