lördag, augusti 04, 2007

Fleece i augusti

I dag har jag visat upp Malmö för en sydafriskansk kollega, Dee. Det är så märkligt att se Malmö ur hans ögon. Han hade aldrig varit i Europa tidigare och var otroligt fascinerad av Malmö City, framför allt de smala gränderna med gamla hus på Gamla Vänster. "It's such a romantic city", sa han med kameran smattrande i handen. "Ja, det kanske det är" sa jag och försökte tänka mig mitt Malmö som romantiskt.

Det roligaste var när han berättade om sin shoppingrunda. Han hade åkt till ett varuhus några veckor innan avresa och förberett sog för landet Sverige där det alltid snöade. Han hade köpt skor, jacka, tjocka tröjor och inte mindre än sju fleecejackor! När jag skrev till honom att han skulle ta med shortsen trodde han att jag skämtade. "How could I not google it, I google everything" sa han. Jag kan inte låta bli att tycka att det är hilarious.

Nu ska jag laga mat.

Inga kommentarer: