fredag, april 27, 2007

Tvärtemotdagen

Till skillnad mot skitdagen måste det här vara bästa dagen på länge. I love my life.

I morse kom VD-Lina på den briljanta idén att jag borde följa med henne till Kapstaden en vecka. Oh yes. Fuck yeah. Jag är så laddad. I slutet av maj smäller det.

Vid tio får jag ett mejl av Malev att jag vunnit två resor till Budapest då jag fyllde i ett formulär. Jag visste inte ens att det var en tävling så jag blir minst sagt glatt överraskad. Så i augusti drar jag och Linda på långweekend till Budapest. Life is so sweet!

Åt i o f s sushi vilket nog var det det värsta på länge. Sorry, men det var fan det äckligaste jag ätit i hela mitt liv. Jag trodde verkligen att jag skulle spy när jag åt den där syltade ingefäran. Fy fan. Stefan hade i o f s roligt när han såg mitt ansikte gång på gång dras ihop till ett russin.

5 kommentarer:

Anonym sa...

På ett sätt gillar jag när du skriver om ditt jobb. På ett annat sätt ogillar jag när du skrivet om samma jobb. Jag gillar det därför att ditt arbete verkar vara så intressant och roligt. Och jag ogillar det av samma anledningar. Där sitter du och här sitter jag. Jag är allt lite avundsjuk på dig fröken Rudqvist. Men jag tror allt att du är värd all framgång. Du verkar vara en hyvens prick som är bra på det du gör, precis som jag ;). Ha det bra! /forss.blogg.se

Linda sa...

Can't wait! :D

Unknown sa...

Ha ha, ja men du får ju bara ta del av den glammiga sidan av mitt jobb. Jag skriver ju sällan om att jag jobbar sisådär 16 timmar per dygn eller berättar om när ett PR-jobb och kraschade eller när jag bråkar med konsulter.

Jag lovar att mitt jobb inte är så glammigt egentligen:)

Anonym sa...

Shit, vad kul! Grattis Ulrika! Till Budapest kommer ju jag med (om mindre än en vecka - jippi!) men Sydafrika lär dröja tyvärr :( Jag är hälsosamt avundsjuk på dig.. då kommer få det tokroligt!

Anonym sa...

du och ditt jobb är jätteglammigt och du är värd varenda liten glam i hela glammigheten!

ja, jag är liksom tillbaka nu, efter att nästan ha drunknat, jag mailar dig sen

grattis till alla resorna, vad roligt! ska bli spännande att läsa om kapstaden, jag ska ju dit i Oktober!! Ska försöka lägga till en dag eller två så jag kan komma till Godahoppsudden allra minst, gärna Robben island också.

kram!