fredag, februari 09, 2007

Dagens

I dga mötte Gustav upp mig på jobbet så vi skulle kunna köpa skor till min Kinaresa. Jag är värdelös på att handla skor. Provade allt på Ecco och tyckte allt var fult fult fult. Inget snyggt. Var hittar skofantaster sina skor? Det går ju inte.

Därefter följde jag med Gustav till Åhlens där han skulle hitta ett pennskrin. Seriöst, den killen har problem. Medan han stod och försökte bestämma sig för vilket pennskrin som var snyggast låg jag i en bönsäck och halvsov. Varje gång ngn expedit gick förbi utropade jag "Amen Gustav, jag tror jag tar den här" och jag fick slumra vidare. Efter en halvtimmes "men är inte det hör pennskrinet sött?" gav jag upp. Tog ett och försökte tvinga honom mot kassan. Men nejdå, vi fastnade vid sjalarna. Ännu en halvtimme av "Åh vad söt, nämen gud vad gullig, den här är väl fräsch" var jag gråtfärdig och nära att slå huvudet i väggen. Lyckades dock få ur honom från affärer genom att viska lite sådär halvhögt "Fan Gustav, måste du alltid snatta när vi är ute, det är ju pinsamt" när en expedit gick förbi. Det fick ut honom illa kvickt. He he he, I'm evil. Äh, oroa er inte. Det är vår humor, Gustav far inte illa.

Nu har vi ätit mat och jag har snott hans laptop. Jag ligger i soffan, skriver en handlingsplan och skriver upp grejer jag måste köpa i Kina. Än så länge är det:
* laptop-väska (mycket, mycket snyggare i Kina).
* dvd:er (standard hos Ling)
* svart sidenkavaj (finns inget snyggare än kinesiska sidenkavajer)
* fler böcker om kinesiska kejsare (kostar runt 25 kr och otroligt spännande, på engelska)
* kex med grönt te i (himmelskt goda)

Som vanligt är mitt tips: skit i kopiorna och se allt annat!

Inga kommentarer: