tisdag, juli 17, 2007

I must stop

Jag måste sluta shoppa när jag är uttråkad. Damn Internetshopping. Har precis klickat hem Sex & the city-boxen... ja vad ska jag säga? Den var... billig.

Nuff said. Sitter och kollar in hotell i New York och förfasas. Trots min agentrabatt är det ju snordyrt och jag totalvägrar bo på hostels. Jag tyckte att det var jätteromantiskt och exotiskt när jag var 17 med sunkiga hostels men nu gillar jag att ha egen toalett, varmt vatten och AC. Helst hade jag bott femstjärnigt men med tanke på att jag är jag får det förbli en våt dröm.

Har ni några hotelltips?

5 kommentarer:

e sa...

Priserna i NY verkar vara extremt efterfråganstyrda så det kan variera väldigt kraftigt. Jag har kompisar som bott billigt på tex Hudson Hotel som var svnidyrt när jag skulle dit :( Kolla http://www.gershwinhotel.com/ Inget extra men helt ok. Lite trista kvarter kanske men lätt att ta sig runt. Sååå avis på dig som ska till NY.

Lena sa...

Jag har ingen koll på hur det är i New York, men i många delar av världen har ju hostels privatrum också. Senaste gången jag bodde på hostel (de kallade sig hotel men det var mer hostelstuk och de var listade på hostels.com) hade jag sovrum + ett extra rum + eget badrum. Mycket plats för lite pengar. Däremot kan det ju vara svårt att få 24 timmars room service och sån't.

M sa...

Hua, har aldrig gillat sunkiga hostels.. Det är härligt med AC och eget badrum! Och säg i Asien, där är det ju så billigt med den lyxen så varför inte liksom?

Anonym sa...

Prova Pan Am hotel i Queens. Inte så dyrt ca 15 min från Manhattan och ok standard.

Unknown sa...

Tack så hemskt mycket för era hotelltips!