tisdag, november 20, 2007

New York - fyra dagar



Yes, nyligen plingade det på här hemma och nu har jag mina väskor! Så nice. Hej Sephora-smink. Hej Betsey Johnson-klänningar. Hej Victoria Secrets-underkläder. Hej Forever 21-jackor. Ni är välkomna till Casa de Rudqvist.
Lite mer om New York då:
F a n t a s t i s k t. Riktigt grym långhelg. Vädret var bra (varmare än här) och staden urmysig. Vi gjorde mycket sightseeing (empire state building, frihetsgudinnan, MoMA, Flatiron, Times Square, Central Park etc), tog mysiga promenader i de olika stadsdelarna (Greenwich, Chelsea, Upper East Side etc) och SHOPPADE. Herregud vilka bra priser tack vare den låga dollarn. Jag tänker inte skriva för hur mycket här för då kommer jag dränkas av "Men tänk på barnen i Afrika"-mejl som jag alltid får när jag skriver om pengar.

Och jag har ätit så mycket skräpmat. Skräpmat är löjligt billigt i New York. Pizza slices, Ben and Jerrys, pop tarts, bagels och allt annat som Anna Skipper skulle fördöma.

Hotellet var verkligen över förväntningarna. Stort rum med två dubbelsängar (kändes rätt lyxigt när man är två pers), med stor soffgrupp, tv, fullt utrustat kök och fint badrum. Hotellet kostade runt 3000 kr/natt för ett dubbelrum och var väl värt pengarna. Ligger precis vid Madison Square garden så nära till allt.

Nej, nu ska jag fortsätta packa upp och städa undan lite.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, tänkte åka till NYC nästa år och stanna där i cirka 7+ dagar. 3000kr verkar bra för 4 dgr men lite dyrt om jag ska stanna längre. Du hade inte möjligtvis tid att kolla in andra alternativ när det gäller boende? ^^

Unknown sa...

hej Ling,
Nja, så billigt var det tyvärr inte, hotellet kostar 3000 kr per natt, d.v.s. 12 000 för fyra nätter.

Ett billigt alternativ är tvåtjärniga pennsylvania som kostar en tusenlapp per natt för dubbelrum.

llng sa...

Hm mina vänner bodde på Pennsylvania förra året. Visst var det "billigt" men de hade även objudna gäster i sängen och väggar. Vet inte om jag vågar mig på det.....

Unknown sa...

Ling är det sant? FYYYY vad läskigt. men skriv vilka datum d ska åka och budget så kan jag kolla upp några alternativ till dig.

llng sa...

Oj, tänkte mig inte för att du menade 3000kr/natt! Dyrt!
Det kostade mig ca 8000kr sammanlagt för ett dubblerum, fyra nätter. Fast då bodde jag i Elmhurst...*suck*

Det är dyrt att bo i NYC.

llng sa...

Tack! Men jag ska inte åka förrän sommaren, det kanske är för tidigt att kolla upp nu?

Tänkte åka 5aug-10aug (eller 11aug) 2008.

Och ja, tyvärr. Billigt men med objudna gäster. De upptäckte strax innan de skulle hem till Sverige.

Unknown sa...

Tja, samtidigt tror jag det är ganska billigt för att vara fyrstjärnigt mitt på Manhattan.

Ska kolla hur priserna ser ut nu!

Anonym sa...

Ja, det är klart mkt billigt när det är mitt på manhattan. Kanske ska chansa på det ändå, om jag inte hitter något bättre.
Jag vill ju inte snåla när jag reser, om flygbiljett och hotell blir cirka 20 000(5000kr för bilj?). Det låter hemskt mycket men om budgeten ligger runt 40 000- 50 000kr för cirka en vecka i NYC, låter det "lagom"? Eller vad tror du?