tisdag, januari 31, 2006

Beijing på foto

Jag har jobbat oerhört mycket de senaste dagarna men nu har jag tid att blogga. Sorgligt nog beror det helt enkelt på att min webmail och backpacking ligger nere. Jepp, jag är arbetsnarkoman.

Idag fick jag mina fotografier från Beijing och jag satt i säkert en timme och bara tittade om och om igen. Jag längtar verkligen tillbaka.

Det är märkligt för vissa städer och platser har en skönhet som aldrig fastnar på kort. När det gäller Beijing gäller det motsatta. Bilderna överträffar verkligheten. När man är där fastnar man i den trevliga atmosfären och glömmer bort att verkligen studera detaljer. Det är inte förrän man lugnt sitter i sin soffa några dagar efter som man slås av hur vackert det var.

I mina ögon gör det Beijing väldigt speciellt.

Inga kommentarer: