fredag, januari 20, 2006

Dag6 i bilder

Chongwenmen


Shishahai

5 kommentarer:

Thérèse sa...

Jag har länkat dig, nu har jag läst hela din blogg, jag är också Kinafanatiker, däremto inte speciellt förtjust i Thailand (Tycker bättre om grannländerna);)

Unknown sa...

Jag tycker att Thailand är ett helt okej resmål när man vill ha riktig semester, men jag kan knappast säga att det är något favoritresmål. Men det har jag nog aldrig skrivit heller.
Imponerande att du orkat läsa allt! Nu ska jag göra samma sak med din!

Thérèse sa...

Nej jag tror inte du har skrivit det, såg bara att du hade varit där, vad smickrad jag blir att vara favvoblogg, nu har jag mest skrivit om Madrid och Spanien eftersom jag precis flyttat hit men jag älskar att resa så jag har tänkt att skriva om resor jag gjort i Asien, Latinamerika, Afrika och Europa.

Unknown sa...

Ja, det måste du göra! Särskilt latinamerika (tycker jag i a f) för jag är så nyfiken på det området!
Jag har tänkt starta en lite mer allmän blogg om mitt resande, men jag har ju inte rest hälften så mycket som du. Jag är mest berest inom Europa.

Thérèse sa...

Du kommer att hinna ikapp mig;)Resa är verkligen min passion När jag läste c-kursen i internationella relationer hade vi 5 poäng projektarbete på den indiska landsbygden då vi bodde hos familjer i små byar, det är absolut den resa som berört mig mest att bo så mitt i fattigdomen, har tänkt att skriva om det på bloggen men inte riktigt kommit på hur än. Vad gällade Latinamerika så är det Mexico, Guatemala och Venezuela jag varit mycket i , har även varit kort i Honduras och Belize så det ska jag absolut skriva om, måste komma på någon bra historia att berätta bara.
Nu har jag ju ganska nyligen flyttat till Madrid så därför blir det mycket härifrån, håller på och härjar med den spanska byråkratin och letar bostad. Men kul att du gillar min blogg, blir riktigt rörd att bli omnämnd som favvo blogg:)