tisdag, december 05, 2006

Förändringen

Nu har alla som skulle få veta först, bland annat min VD, fått veta vad förändringen är, så nu kan jag skriva den här.

En av gissningarna var att jag köpt Backpacking och skulle styra den helt själv. Rätt många gissade att det var något sådant. Men förändringen är den motsatta faktiskt. Jag har sagt upp mig från backpacking.se och kommer inte att arbeta med sidan mer.

För mig är det en jätteförändring. Jag har jobbat med backpacking i snart två år och det senaste året har jag verkligen jobbat hårt med den. För ett par veckor sedan uppnådde jag båda mina mål, d.v.s. jag hade fått upp det redaktionella till en grym nivå och jag hade dubblat besöksantalet. Jag känner mig lite "färdig" med backpacking. Det som behövs nu på sidan är utveckling.

I fredags fick jag ett enormt bra erbjudande från Travelstart som jag arbetat med en del de senaste månaderna. Travelstart växer och behöver någon som har hand om kommunikationen. För ett par dagar sedan tackade jag ja och i morse sa jag upp mig på Luftgrop. Inom en månad kommer jag börja jobba heltid på Travelstart och backpacking kommer att få klara sig utan mig. Det är en ny utmaning som jag ser fram emot, och det kommer skilja sig fatalt jämfört med mitt jobb som redaktör på backpacking. Men förhoppningsvis löser det sig till det bästa. Jag är i alla fall väldigt glad att jag fått denna chans.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge det känns bra för dig så! Kul!!

Lilith sa...

Grattis och lycka till! Det var ingen dålig förändring det.

Anonym sa...

lycka till och grattis!!!

Anonym sa...

Lycka till med det nya jobbet. :)

Anna Malaga sa...

Grattis till nya jobbet!! Kul med utmaningar. Vad är det exakt du ska göra? Spännande!

Anonym sa...

Superhäftigt! Grattis och lycka till!

Anonym sa...

Verkligen ett stort grattis Ulrika! Hoppas du får bra arbetsuppgifter nu!

Unknown sa...

Tack tack alla!

Anna: Oj, det är så mycket jag kommer att göra. Ska agera som en spindel i nätet nu när Travelstart expanderar och vara ansvarig för all information som finns i företaget och går ut. Det blir tufft men kul:)

Christer: Japp, det är mitt drömjobb så det är minst sagt roliga uppgifter:)

Lena sa...

Grattis och lycka till! Jag gissade fel, jag trodde hemlisen var att du skulle till Sydafrika. :-)

Lena sa...

Fast det ena utesluter ju iofs inte det andra. ;-)