lördag, december 02, 2006

Shopping:Bangkok

Shoppingnörd som jag är tänkte jag skriva några rader om Bangkoks shopping. Jag är ju inte en standardbackpacker och därför lockar inte MBK:s och Khao Sans utbud mig så värst mycket. Inte heller Pratunams vilda marknader övertygade mig speciellt.

Mina tre favoriter blev istället:

1. Siam Paragon:
Bangkoks nya lyxiga shoppingmall som hade så sjukt bra reor. Köpte en väska som kostar 1200 kr i Sverige på rea för 300 kr. I love.

2. Emporium:
Hör också till den lite lyxigare varianten men samma här: otroligt bra reor. Riktigt bra priser på skor.

3. Pratunam Center:
Påminner lite om MBK, men färre turister, coolare grejer och lägre priser. Köpte sjukt snygga t-shirtar för 15 kr, väskor för 20 kr och sjalar för 5 kr. Thaistyle I like. Inga kopior utan bara thaigrejer - I like.

Inga kommentarer: