söndag, november 05, 2006

Lördag

Har inte hunnit skriva ett ord i bloggen i dag för allt har handlat om födelsedag. Lille Liam fyllde fyra år så 12-18 gällde fett födelsedagskalas. Därefter blev det fest och maskerad hos Se och J då Se fyllde 25.

4-åriga Liam höll mig sällskap när jag sminkade mig inför maskeraden (jag var Cindy Lauper, stavning?). Ibland kan inte jag låta bli att förundras över hur klok den lille killen är. Mitt i allt frågar han:
Liam: Moster, varför sminkar du dig?
Jag: För att göra mig fin. Tycker du inte att jag blir fin?
Liam: Näej, du är mycket finare utan. Varför ser du inte alltid ut som när du vaknat? Då är du fin.
Sådant går rakt in i hjärtat hos moster Ulrika, och jag kan inte låta bli att krama honom lite extra.

Nu ska jag sova för Liam har sagt att han ska monsterväcka mig vid åtta. Monsterväcka= smyga fram och hoppa på någon så att de vaknar livrädda.

Godnatt!

1 kommentar:

aspungen sa...

monsterväcka låter hemskt att bli :D och en del ser faktiskt finare ut utan smink. cool kille :)