måndag, november 28, 2005

Medeltiden i Kina

Hmmm.... Jag börjar undra om det är ngn klass som fått i uppdrag att skriva om kinas historia under medeltiden, då ungefär tre stycken om dagen finner mig den vägen (genom susnet ser jag hur alla hittar hit).
Kanske ska förklara min källa till mina historielektioner. Jag läser Historia på Lunds Universitet. Mina uppgifter kommer dels från min kurslitteratur och dels från min fantastiskt kunnige lärare som bland annat fått augustpriset för sina böcker om medeltiden. Vill ni ha mer info om kinesisk historia eller litteraturtips får ni gärna mejla!

Förresten så insåg jag även när jag kollade över min statistik att det finns ett 20-tal personer som faktiskt följer dne här bloggen och tittar in en gång om dagen! jag blev chockad och glad då jag inte trodde att allmänheten fann ngn glädje i min fanatism gällande Beijing.

Om ni vågar får ni gärna skriva ett hej så jag vet vem ni är!

Inga kommentarer: