fredag, oktober 13, 2006

Förberedelser till flyget

När jag flyger till Asien krävs förberedelse. För jag hatar det. Jag blir alltid lite avundsjuk på alla som längtar efter flygresan och tycker att den är rolig. Jag tycker att det är läskigt att flyga och otroligt drygt. Jag tycker illa om att åka buss i tio minuter, tänk er mig på ett flygplan.

Här är mina måsten för en lång flygresa:
Öronproppar: så man kan stänga ute alla skrikiga barn och sova gott.
Ögonmask: så jag kan sova utan att störas av ljus.
En bok: Och här snackar vi inte kanon. Det ska vara en riktigt spännande deckare som jag inte kan släppa.
En modetidning: Lättsmält om jag inte orkar läsa en bok.
Penna och papper: så jag kan klottra.
Mjukisdräkt: Jag kan inte flyga i jeans för då känns det som all blodcirkulation stryps. Och kjol går bort, obekvämt med bara ben mot flygplanssäten.
I-pod: När jag vill drömma lite och lyssna på musik.
Guidebok och egna anteckningar: Jag läser alltid in mig på flyget.

Nytt för i år:
Nackstöd: Aldrig mer nackspärr efter konstig sömn på flyg!
Stödstrumpor: Nu är det slut på tefatsfötter.

Allt är fixat nu förutom mjukisdräkt. Min nuvarande har så många hål att den verkligen inte kan visas upp på ett flyg. Jag vill ha en sammetsdräkt som jag har nu. En kompis föreslog att jag skulle satsa på Juicy. Ehh, nej. Finns inte en chans. Min mamma är inte pryd men hade hon sett mig i en mjukisdräkt där det stod "Juicy" över arslet hade hon aldrig slutat reta mig. Aldrig.

det får bli lite spaning på stan imorgon. Vet ni någon affär som har någon juste mjukisdräkt så hojta till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men det finns Juicy utan text alls! Var själv klädd i en sådan på min senaste USA-resa i September i år och bekvämare får man leta efter! De är inte billiga, men jag älskar dem. Har själv tre stycken.

Unknown sa...

Grejen är att jag har två juicy som jag aldrig använder längre. Känns så slösigt att köpa en helt ny bara för att byta ut texten.

Anonym sa...

Cubus har fina och även Vero Moda, tycker det är lite rimligare pris än Juicy...

Unknown sa...

Elin och patricia: Tack! Ska kolla alla tre affärer när jag får lön!