måndag, oktober 16, 2006

Lång dag

I dag har jag varit frånvarande. Dagen var superbra tills fem, sedan gick den bara neråt. Jag har fattat ett ganska viktigt beslut angående mitt arbete som jag inte kunnat tidigare. Jag har velat mellan två saker, men i dag stod det klart för mig vilken riktning jag vill gå och kommer att välja den vägen. Jag är väldigt bra på båda sakerna, men känner att den ena ger mig så mycket mer.

Märkligt nog har jag jantelagen att tacka. Det är tack vare den som jag äntligen kunde besämma mig.

1 kommentar:

Gunnar Spindelkrok sa...

"Märkligt nog har jag jantelagen att tacka."

Kan Du inte utveckla detta lite? Jag tycker mest Jantelagen har negativa effekter även om den i detta fall lett till något gott.

Om Du inte har läst Ayn Rands böcker kan jag rekommendera henne. Hon betonade vikten av att tro på sig själv och jag tycker Du är en god representant för detta:

Wikipedia om Ayn Rand