söndag, april 23, 2006

Nästan lite avis

Tittade på bloggtoppen.se då jag brukar kunna hitta rätt bra bloggar (särskilt med recept! Urbra när man har noll fantasi). La märke till att vissa har över 50 kommentarer och diskuteras livligt. "Kan hon eller kan hon inte mode?". Fatta vilken grej! Tänk att folk lägger ner så mycket tid på att diskutera en människa de aldrig kommer träffa. Det är ju nästan som att diskutera kändisvärlden! De som diskuteras verkar dock ta rätt illa vid sig av diskussionen.

Tänk om 50 pers hade diskuterat mig på bloggtoppen. "Kan hon eller kan hon inte skriva om Beijing?". Jag hade banne mig varit smickrad!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Njäe, jag vet vilken blogg du pratar om men jag tycker inte att du ska vara avundsjuk!
Du skriver ju (antar jag) din blogg för DIN skull lika mycket som för "dina läsare" som ändå verkar väldigt aktiva och skickar in bilder och mailar (både roliga o mindre roliga mail, själv har jag inte fått ett enda mail sedan jag lade ut min adress på bloggen och jag är rätt nöjd med det resultatet) samt att din blogg har ett innehåll och inte bara en massa länkar hit och dit. (Vill jag kolla in Gettyimages så gör jag det själv. Tack.)
Jag tycker du ska vara nöjd och stolt med din blogg, dina läsare och vad du har åstadkommit!!
Bättre med en bra blogg som inte blir kommenterad än en inte så bra som blir stött och blött på bloggtoppen av främst fjortisar.

Thérèse sa...

Håller med Vivla fast jag vet inte vilken blogg det handlar om men det spelar väl mindre roll. Jag hade säkert freakat ut och slutat blogga om jag hade blivit så diskuterad. Nu skriver jag bara spontant och sitter inte och filar på inlägg. Skulle jag få många läsare vet jag inte om jag skulle fortsätta skriva så. Skulle nog bli mer nogrann , sitta och läsa igenom och ändra. Så skulle det knappt bli nåt skrivet alls. Jag har fått 5-10 mail totalt på 4 månader och inga erbjudande om TV, tidningar , kändisfester eller annat. Visst kan jag ibland tänka att det vore kul att ha många läsare men jag tror det passar mig bättre att vara en blogg som ganska få hittar till och folk inte sitter och diskuterar mig

Unknown sa...

Virvla: Nej, jag skämtade rätt mycket om det:) jag tror att du och jag tänker på samma blogg där stämningen är lite lätt sektlik?
Jag är jättestolt över min blogg! Dessutom tycker jag att jag har bättre läsare:)

Therese: Nje jag hade nog fått prestationsångest som heter duga. Ha ha, kommer du ihåg mitt tv-erbjudande?! Det var nog det mest osmickrande jag varit med om:)
jag tycker att det börjar bli jobbigt nu när jag blir igenkänd på stan.

Thérèse sa...

Nej bli igenkänd på stan och skaffa hemligt nummer hade jag inte gillat. Fast av Madrids 5 miljoner innevånare vet jag bara en som läser min blogg. Att hon och jag skulle stöta ihop på stan är ganska osannoligt.
TVerbjudandet var inte smickrande men jag kunde inte låta bli at skaratta;) Nu gör jag det igen när du påminde mig;)

Anonym sa...

Mmmm Ulrika jag är rätt säker på att vi tänker på samma blogg. Ibland går jag in dit fastän jag bara retar upp mig. Vet inte varför någon slags masochism kanske? haha!

Du jag tänkte på skorna, jag åker till dublin på onsdag så säg till mig vad det kostade innan dess om du vill få pengarna på en gång. Annars kommer jag hem på lördag och betalar dig då! :)