måndag, april 10, 2006

Värdefullt tips!

en sak som kan va bra att tänka på är att många av dvd skivorna man köper på gatan i Kina har ett skyddande lager av något slag. Jag vet inte vad det är men jag förmodar att det är ett skydd mot repor. Problemet är dock att många dvd spelare kan ha svårt att läsa dessa skivor, men efter att ja tvättat av dem ordentligt ska det inte va några probbs.

Vid min första Pekingvisit köpte jag på mig ca ett 50tal filmer på gatan och närmare 60 ps2 spel. (tillsammans med ett ps2) På hotellrummet konstaterade jag irriterat att en stor del av spelen och filmerna inte fungerade men kastade av någon anledning enbart en drös av filmerna. Väl hemma så upptäckte jag det här med skydsfilmen och efter lite tvättande så funkade så gott som alla skivorna.

mvh

Micke

----

Jag hade ingen aning! Fatta hur många dvd:er jag slängt som förmodligen funkat!

tack Micke!

Inga kommentarer: