söndag, april 15, 2007

Jag börjar trilla i....

charterträsket igen. Damn. Jag vet ju att jag avskyr charterresor. De är så sunkiga jämfört med att flyga reguljärt och boka vanliga hotell. Ändå tittar jag drömskt på vings utbud till Kroatien och Grekland. En hel del är billiga och då gnager det lite i magtrakten. En vecka på en grekisk strand i sommar hade varit så nice. Grekland är ett av mina absoluta favoritländer. Maten, arkitekturen, stränderna, klimatet... så sweet. Jag bodde i Grekland några månader när jag var 19 år. Det var fantastiskt och jag saknar den tiden ganska ofta.

Hmm... måste hitta nån bra weekendresa nu för att kunna släppa charterträsket.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Ulrika!
Vi ska åka till Djerba i slutet av maj.Jag söker febrilt info om resmålet, inte för att det verkar finnas nåt att se...
Men så hittade jag din blogg, och blev sååååå glad!
Kan inte du ge lite tips, ris o ros om Djerba?
Du är också välkommen att kolla in min blogg på www.foraldrarochbarn.se

Anonym sa...

Pssst, ett tips: Köp "Apollo ticket" och boka hotell på egen hand. På Apollos flygningar kan du dessutom köpa till "comfort class" för en spottstyver. Sköna breda säten och mycket bättre service. Charterresenärer brukar vara så snåla med att lägga några extra hundringar på bättre platser, så de där stolarna brukar vara tomma.

Skulle vara kul om du berättade lite mer om vad du gjorde i Grekland.

Unknown sa...

Anne: Hmm jag kan ju erkänna att jag inte gillade Djerba så mycket:)

Mitt tips är att besöka Houmt SOuk - fantastisk stad. Själva turistdelen på Djerba är otroligt borring.

Unknown sa...

Lameilleuse: tack för tipset!

Vad jag gjorde i Grekland? Hmm... vet inte egentligen. backpacking extreme? Som alla andra ungdomar efter gymnasiet hade jag inga planer. När jag tog studenten hade jag 3000 spänn. Jag köpte en enkel flygbiljett för 2000 och hade med mig 800 kr dit, inga visakort, ingen hemresa etc. Tog ströjobb, båtluffade och bara njöt av grekland. Råkade fastna där ganska länge:)

Anonym sa...

Jepp, staden, den enda där väl? verkar helmysig. Dit ska vi självklart. Känner du till hotellet ABIR???
Det är där vi ska husera.
Annat ros och ris....
Tips...
Är det långt till fastlandet, kan man ta en taxi dit o kolla?
många frågor...

Anonym sa...

Kul, du var på Rhodos va? Vilket ställe jobbade du på där? Vilket år var du där?

Unknown sa...

anne: ha ha, jag bodde på abir! Jo, det är juste, inget ont om det. Rätt risig buffé dock och riktigt kass servering. Dick finns världens bästa restaurant, le petite prince precis utanför:)ja det är ju en bit till fastlandet men det går:)

Lameilleuse: Jag var där 2001 så jag minns tyvärr inte vad ställena hette... hmm... men längs med stranden:)

Anonym sa...

ulrika: Hehe bra försök ;o) Jag ska ta ditt foto och gå och fråga ut barägarna om dig. Sedan ska jag publicera alla snaskiga detaljer i din blogg.