måndag, april 09, 2007

Spottpåsarna

Som många vet hade jag ångest för den fruktade lagen om spottning på gatan. Sedan ungefär ett år tillbaka får man inte spotta på gatan utan måste spotta i en påse man har med sig. Jag hade mardömmar om folk som satt med plastpåsar fulla med spott på tunnelbanan.

Men jag kan ju säga att den lagen fått noll gehör. Jag såg inte en jävel med spottpåse. Snarare kändes det som kineserna spottade mer än nånsin utomhus. Till och med poliser harklade på rätt rejält.

En annan grej jag tänkte på är hur många som börjat snyta sig utomhus. Jag har sett det några gånger i Sverige men inte alls i den utsträckningen. Vet inte om det var förkylningstider men alla snyter sig rakt på marken genom att blåsa allt vad de kan och hålla för ena näsborren. Vilken grej.

Nåväl, jag är rätt säker på att kineserna tycker att mycket jag gör är pretty discusting. De såg lite lätt äcklade ut till exempel när jag snöt mig i en pappersduk på tunnelbanan och sen la ner den i fickan. Alla såg på mig som om jag var helt dum i huvudet. Och jo, det är nog rätt äckligt att göra så.

Nu: kaffe!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är äckligt att göra så, och tänk bara på vad äckligt det är när man snyter sig nästa gång. I samma näsduk, på samma ställe.