söndag, juli 23, 2006

Kväll

Nu har jag massor att skriva efter att ha varit frånvarande hela dagen. Har varit en riktigt superbra idag!

Först fikade jag med Ylva nere i Stadsparkscaféet. Är riktigt sugen på att åka tillbaka nu, speciellt efter att ha sett hennes sjukt snygga skinnväska. Varför köpa en Mulberry för 7000 när man kan köpa en skinnväska på Hongqiao för 70 som är så mycket snyggare?

Snälla Ylva hade inte endast med sig vykorten utan även en kinesisk modetidning!! Jag blev mycket glad! Trots att jag försöker förneka det så är jag i många lägen en hopplös klädnörd. Dock är jag allergisk mot trender och masspsykoser (bruna stövlar hösten 2005 var min stora antagonist). I kinesiska modetidningar är det lite annorlunda mode så nu har jag suttit hela kvällen och klippt ut bilder. Jag måste ha en vit sidenkavaj med 3/4-ärmar. Kanske kan man sy upp det i Thailand? Vad kan det kosta?
Sidenkavajer är för övrigt ganska vanligt och populärt i Kina, men här ser man det sällan.

Under kvällen har jag tittat på Truman Show, gjort kyckling med cashewnötter och kollat upp hotell i Dubai. Svärföräldrarna ska dit så jag försöker kolla upp hotellet. Sista kollen blir imorgon på jobbet. Det är mkt enklare att få tag i info där.

Nu har jag en fråga till alla er läsare:
Ni som varit i Beijing, vilka hotell har ni bott på? Kan ni inte skriva ett par rader om dem?
Jag vill gärna prova ett nytt hotell nästa gång jag åker så alla tips är välkomna.
Just nu är jag ganska sugen på Qomolangma hotel som ligger vid Trumtornet. Någon som bott där?

Ha det bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrika, senast bodde vi på Radisson SAS.
Kanon fint trevlig personal, ljuvlig frukost.
Minus att det ligger lite långt från stats kärnan.
Nu (2 aug) skall vi bo på City Beijing hotel.
Åter kommer med vad vi tyckte.
Kram Astrid

Unknown sa...

Astrid: Åh nu blir jag nyfiken!
Vad har hotellen kostat? Hur har ni bokat dem? Var ligger City Beijing hotel?

Anonym sa...

Jag med familj bodde tre nätter på Qomolangma alldeles nyligen. Vi trivdes väldigt bra. Perfekt läge, stora fina rum, kanske lite dyrt (460Y/natt för ett standardrum). Frukost 30Y. Maila gärna muffin på Backpacking om du undrar nåt annat. Vi bodde också på Oriental Peace (alldeles bakom McDonalds på Wang Fu Jing). Billigt (278 för dubbelrum) och mycket bra läge med tanke på kommunikationer, t-bana ett stenkast bort dock kanske inte det mysigaste läget. Om du visste vad jag längtar tillbaka..... Anita