måndag, juli 10, 2006

Pengar

Efter att ha fått en del frågor om jag är rik och därför kan resa så mycket, så får jag väl svara på det här: Nej, jag är verkligen inte rik. Anledningen att jag kan resa så pass mycket som jag gör är för att jag 1. jobbar i resbranschen och snabbt kommer över kampanjer och 2. faktiskt lever ganska billigt.

Jag storhandlar på Willys, bor i en hyresrätt med pojkvännen, har ingen bil, äter inte ute särskilt ofta, köper relativt billiga kläder (fet chans att jag skulle smälla 2500 på ett jeans, det är ju en Tunisienresa!).

Sen hjälper det så klart att jag har fast jobb. jag har ju aldrig långa periodet utan pengar, som studenter ofta har, utan kan lägga undan en summa varje månad.

Observera att jag inte ens äger ett kreditkort utan har ett futtigt gammalt maestrokort bundet till ett ungdomskonto som jag haft sen jag var 12 år. Jag är verkligen oglamourös.

Inga kommentarer: