torsdag, juli 13, 2006

Nere?

I dag har jag känt mig ordentligt nere. Många troll på Bp vilket gör att jag får mejl hela tiden, förkylningen börjar gå över i sjuka och jag har ätit junk food hela veckan (inte bra för magen, jag vet).

Läste det här hos chefen.

Vilken solskenshistoria. Det gör mig verkligen glad. Kanske därför han har fötterna på jorden?

Det var faktiskt en av de första sakerna jag reagerade på de första gångerna jag pratade med Stephan, vilket är åtta månader sedan. Jag visste exakt vem han var första gången han mejlade mig. Jag hade följt hans karriär sedan Tiss köpte Travelstart och han fick stora internetpriset. Jag har alltid varit lite imponerad av hans affärsanda och när jag såg hans mejl första gången tänkte jag: "varför mejlar Stephan Ekbergh mig? Vad har jag nu gjort?" Jag var sjukt förvirrad när han erbjöd mig jobb. Jag minns att jag skickade ut ett massmejl till mina vänner där det stod "Ha ha, jättekul, vem är det som låtsas vara Ekbergh?". Men det var inget skämt och två dagar senare var jag heltidsanställd.

Vi lärde känna varandra över mejlen och jag kommer ihåg att jag blev så chockad. Jag hade alltid trott att alla VD:s var ganska oengagerade och stroppiga, vet inte varför, det är bara den bilden jag har i huvudet. Det är rätt märkligt då min farfar var VD på sitt företag och min pappas farbror på Volvo. Och de har ju inte varit otrevliga.

På något vis målar man alltid upp onödigt stränga bilder av människor som man själv beundrar. Jag gör det hela tiden.

3 kommentarer:

Me sa...

Vissa har sinne för affärer!

Anonym sa...

Ta inte åt dig av vad massa troll skriver till dig. Du vet att du gör rätt. stor kram

Unknown sa...

Stefan: jepp. Jag akn tyvärr inte säga det om mig själv. Hade jag startat något hade jag konkursat direkt. Därför är jag bra på att vara anställd:)

Malin: nej jag är bara less på dem.