måndag, juli 24, 2006

Min mamma

Med jämna mellanrum får jag rätt snorkiga mejl angående min bästa reskamrat: nämligen mamma. En rätt vanlig fråga är "Har du inga kompisar eller? Varför åker du med morsan?"

Jo tack. Jag har många vänner. Fler än jag egentligen hinner med. Varför jag åker med min mamma? Ja, varför inte?

För ärligt talat, jag är 24 år. Inte 16 år. Det är rätt många år sedan jag klippte navelsträngen. Visst är hon fortfarande min mamma på det sättet att jag rådfrågar henne innan jag fattar stora beslut och att jag tycker om henne extra mycket. Men framför allt så är hon min bästa vän.

Hade dte handlat om brist av reskompisar hade jag förmodligen bara lagt upp en annons på backpacking.se eller rest ensam. Jag har rest ensam förut och har inga problem med det även om det i många lägen är tristare än att dela resan med någon man tycker om.

Jag och min mamma är bäst på att resa tillsammans för att vi har samma mål och är ganska lika. Jag har åkt med en jäkligt grälsjuk och sur kompis en gång och det gör jag inte om. Jag och mamma är alltid glada, och vi är rätt bra på att anpassa oss efter varandra. Vi passar i a f ihop som rekompisar.

Så nästa gång ni undrar varför jag väljer fina mamsen så vet ni.

5 kommentarer:

Thérèse sa...

Vad fånigt att skicka snorkiga mail om det. Det är väl jättebra att ha en bra relation med sin mamma. Själv önskar jag att min och min mammas relation var bättre. Jag tycker att du ska vara enbart glad att du har en så fin mamma!

Unknown sa...

Ja, det är ju det jag är. Därför tycker jag att det är så barnsligt när jag får såna töntmejl.

Anonym sa...

Jag tycker att det låter mysigt att åka ut och resa med sin mamma. Det skulle jag också kunna tänka mig att göra.
Eftersom min pappa reser till Kina då och då, har jag och mamma sagt att vi ska åka dit någon gång, bara vi två. Får se om eller när det blir av.

Anonym sa...

Förstår inte ens hur man kan orka engagera sig i att skicka ett sådant mail? Tycker att det är riktigt barnsligt. Att kunna umgås med sina föräldrar är enbart en positiv sak.

Unknown sa...

Cocotte: ja det är ju jättemysigt! Jag tycker absolut att du ska åka med mamsen till Kina, det är ett bra land att åka med mammor till:)

Nicklas: Nje jag fattar inte det heller. Och det är inte precis ett mejl jag fått...