söndag, september 17, 2006

Artiklar om Beijing

Rätt ofta får jag frågan om var man kan hitta bra artiklar om Beijing. Jag känner mig lite självgod när jag säger detta men jag tycker att backpacking.se har väldigt mycket bra. Tänkte länka nu till några som jag finner läsvärda:

Beijing:
Introduktion till Beijing
Åses shoppingtips
Kinesiska muren
Första gången i Kina
Shichahai
Annikas shoppingtips
Mina shoppingtips
Mina praktiska tips

Resten av Kina:
Yangshou
Hong Kong - Beijing med tåg
Shanghai, Changsha och Nanjing
Xian


Just nu jobbar jag faktiskt med en ny artikel som handlar om sevärdheter i Beijing. Förmodligen blir det flera artiklar då en förstagångsresenär är intresserad av helt andra sevärdheter än någon som åkt dit många gånger. Kommer även göra en ny shoppingguide i mars då min nuvarande blrjar bli utdaterad.

Inga kommentarer: