tisdag, september 05, 2006

Jobbfrågor

Jag får rätt ofta samma frågor om mitt jobb så här kommer svaren:

1. Varför bloggar du aldrig på dagarna längre?
Det gör jag, men nuförtiden bloggar jag här! Jepp, jag är en av få lyckliga som får blogga på arbetstid.

2. Jag vet att du är redaktör men vad gör du egentligen?
Jo, jag:
- bloggar
- gör nyhetsbrev åt backpacking och Travelstart
- anställer skribenter.
- korrekturläser, layoutar artiklar.
- administrerar all info som skrivs på backpacking förutom forumet där jag har hjälp av moderatorer.
- lägger upp alla erbjudande på Travelstarts förstasida.
- skriver alla texter till Travelstart och Backpacking som ska finnas på hemsidan, t.ex. "Om oss".
- har hand om all kundtjänst på Backpacking.
- skriver artiklar åt Backpacking
Ja, jag är inte sysslolös i alla fall.

3. Hur mycket jobbar du?
Heltid. Oftast 8-17. Ibland jobbar jag lite helg och kväll och tar ledig nån förmiddag istället.

4. Vilket är ditt drömjobb? Vill du bli journalist?
Det här är mitt drömjobb. Backpacking.se är min stora hobby och passion. Att ha det som jobb är lovely.
Och nej, jag vill inte bli journalist. Jag kan inte skriva under deadline och jag skriver inte tillräckligt bra ur journalistiskt perspektiv. Dessutom hade jag aldrig pallat den arbetsmarknaden.

5. Hur fick du jobbet?
Ha ha, ren tur. Min chef läste något jag skrivit på backpacking och skrev till mig att han ville anställa mig på prov. När jag väl började jobba visade det sig att vi tänkte likadant och nu är jag fast anställd. Är otroligt tacksam över det här jobbet.

Ja, har ni fler frågor så får ni gärna ställa dem!:)

Inga kommentarer: