måndag, maj 22, 2006

Ödmjukhet

Något som uppstått under det senaste året, sen bloggen började bli populär, är att många ursäktar sig när de ska ge kritik. Nu gäller det här i o f s först och främst backpacking.se, får inte fullt lika mkt kritik här på bloggen.

Många skriver t.ex. "Förlåt, jag vill inte göra dig ledsen, men den här grejen är inte snygg på sidan/det funkar inte/det är fel där". Jag blir alltid så chockad. Varför be om ursäkt? Det är klart att man ska säga till om sådana saker annars hade ju sidan aldrig utvecklats. Och inte behöver man säga förlåt till mig, sidan är ju inte till för mig, den är ju till för läsare och medlemmar.

Jag fick ett sådant mejl tidigare idag, en tjej som skrev "Förlåt" och sedan att hon tyckte att det var rätt dålig kvalité på bilderna ibland här på bloggen. Jag blir så chockad. Det är ju DÅLIG kvalité på vissa av bilderna på grund av min f.d. urusla kamera.

Jag undrar varför alla är så rädda för att ge konstruktiv kritik nuförtiden på internet. Det är rätt trist för jag kan säga att de absolut bästa idéerna har nog inte jag knäckt varken när det gäller BP eller den här bloggen. Det är ju läsare och medlemmar!

Jag vet inte om någon annan märkt av det? Jag undrar varför det är så. Jag har i o f s sett i vissa bloggar att ordet personangrepp används lite för ofta (d v s om allt som inte innehåller komplimanger är personangrepp). Lite synd, för kritik är bra i mina ögon.

Well, har ni några bra idéer angående bloggen eller BP får ni alltid skriva!

Inga kommentarer: