torsdag, maj 18, 2006

Vad kostar en ryggsäck?


Hej Ulrika!
Jag ska köpa en en ryggsäck första dan. Vad ska de kosta så jag har riktmärke för prutning!

Ulrika: Jag har ju det perfekta fotot för den frågan! Klickar du på fotot så ser du vilka "fasta priser" det finns. Obs, dessa går alltid att pruta ner om ni t.ex. ska köpa två väskor.

En vanlig North face kostar 28 kr, men ska du ha en större backpackerväska som kanske rymmer 40 lite så får du lägga 35 kr.

Resväskor och ryggsäckar är BILLIGT i Beijing. Jag handlar alltid det där.

Stället som fotot ör taget på ligger på Qianmen. Gå upp ur tunnelbanan så ser du en halvcirkel av hus där Qianmen börjar. En väg delar dessa. Sikta på husen till vänster. Där ligger två väskaffärer bredvid varandra. Han på bilden är lättast att pruta med. Dock är han ganska lurig och gillar unga västerländska killar. Senast jag var där insisterade han på att jag skulle ta ett foto på honom och Johan. När de sedan står i en fin pose grabbar han tag i Johans rumpa och ger honom ett riktigt knip. Johan ser ganska stel ut på fotot.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den rosa ryggsäken alldeles till höger om den med 28-skylten var fin:)