onsdag, maj 17, 2006

Missa

En läsare frågade för ovanlighetens skulle vad hon skulle missa i Beijing, vilket är ganska ovanligt. Annars brukar jag få den motsatta frågan.

Det här är ju min personliga åsikt och många håller säkert inte med mig. Men enligt mig bör du missa:

1. Beijing zoo
Visst är det kul att se pandor, men är man lite känslig för djur som är inspärrade som jag är så kan man hoppa det. Nej, det är inte så att man slår djuren och blodet flödar överallt. Jag har alltid haft svårt för att se djur i bur. Uppvuxen på landet så är jag nog lite idealistisk.

2. Nationalmuseet
Jovisst är det kul att se vissa fynd men på grund av att det knappt finns någon engelsk info blir besöket lätt förvirrat. Besök hellre Militärmuseet och Revolitionära museet.

3. Yashow
Yashow var min favorit förr när det gällde shopping, men nuförtiden är det bara tråkigt och dyrt.

4 Tiancheng vid jackköp
Var också min favorit förr när det gällde shopping av jackor. Idag har de dåligt utbud och är ganska dyra. Åk till Qianmen istället.

Inga kommentarer: