fredag, maj 12, 2006

Reklam

Jag får rätt många erbjudande om att ha annonser på min blogg men säger näst intill alltid nej. Inte för att det är dåliga erbjudande utan för att de känns malplacerade. Ska jag ha reklam på min sida om Beijing så ska det ju vara reklam för något som har med Beijing eller resor att göra, och ett företag jag VET har bra produkter.

Det märkliga är att inga arrangörer av resor till Kina vill ha annonser vilket jag finner ganska märkligt. I o f s har jag aldrig frågat men de har heller aldrig kontaktat mig. Jag har ändå runt 5000 besökare varje månad som vill/ska åka till Kina. Borde inte det vara ett av de bästa annonsplatserna för ett företag som säljer resor till Kina?

Äh vad vet jag. Jag har noll koll på reklam och marknadsföring så jag ska inte uttala mig. Bara en tanke sådär på eftermiddagen.

Inga kommentarer: