söndag, februari 26, 2006

Förolämpad

Ha ha, har precis haft världens sjukaste samtal. En journlist skulle intervjua mig om min blogg ikvälkl och dumsnäll som jag är gick jag med på att hon fick ringa mig. Världens knäppaste samtal var det:

Journalist: Jaha, berätta om dig själv.
Ulrika: Ja, jag heter Ulrika, är 24 år...
J: 24??? Du är ju rena barnet?
U: Eeehhh jaha...
J: *låååångt skratt* okej fortsätt
U: Ja, jag pluggar historia, jobbar som webredaktör och skriver en blogg som heter "Älskade Beijing"
J: Jaa, vilken sida är du webredaktör på?
U: Backpacking.se
J: *fnissar* jaha, jag som trodde det skulle vara någon seriös sida.
U: Det är det... jag är fast anställd?
J: *långt skratt* jaja, vill du leva i den illusionen så... Ja ja, berätta om din blogg.. varför tror du att den är så populär?
U: Jag tror att det är för att jag är en tvättäkta turist och därmed väldigt ytlig. Jag skriver inte djupt om Kinas politik för att jag inte kan något om det. Jag skriver om mat, shopping, sevärdheter - ja sånt som man vill veta när man ska åka dit första gången. Jag har ju bara varit där ett par gånger så jag kan ju inget om kinesernas vanliga liv.
J: Vänta lite... har du bara varit där ett par gånger?
U: Ja?
J: Och folk tar dig på allvar?
U: Eeeh ja?
J: ha ha, människor är klart dummare än vad man tro. *långt skratt*. Tänk att folk tar en sån som du på allvar!
* långt skratt och prat om hur korkade människor är*
U: ehhh... jag vill nog inte vara med på det här, jag lägger på nu.
J: Nämen så kan du inte göra! Hallå, hur känslig är du! Men du måste ju fatta att det är komiskt!
*klick*

Kollade upp hennes namn på internet och det var inte ett skämt. Människan är sann. Well, well.

8 kommentarer:

Anonym sa...

nää va ruttet!

Unknown sa...

Jag tycker att det är ganska roligt, men precis då var det himla underligt. Vet inte om hon var bitter eller vad det var.

Cliff Hanger sa...

Vad oförskämt! Man baxnar! Häng ut med namn! Eller tala åtminstone om vad hon jobbade för. Please.

Anonym sa...

Backpacking.se är väl en av de absolut seriösaste sidorna för just backpackers!? Det är ju väldigt bra att journalister är pålästa och inte alls fördomsfulla. Eller hur?

/Emil

Anonym sa...

Troligtvis livrädd för att du når ut till massvis av läsare utan att sådana som hon har något att säga till om längre.

Men det underlättade min åldersnoja lite att höra att man bara är barnet när man är 24 i alla fall :) (Jag är också 24)

Anonym sa...

Vi vill självklart få reda på vem hon är!

(det går även bra att viska till virvelflingan@gmail.com)

Unknown sa...

Ha ha, nej jag kommer inte säga vem det är. Mest för att hon jobbar för en tidning som jag verkligen, verkligen gillar. Jag vill inte att de ska se dåliga ut för att de har en knäpp journalist.

deeped sa...

jag vill också veta! Dumma-journalister-bashing är min bästa gren ju!