fredag, februari 24, 2006

Slapp dag

Idag skulle jag vara supereffektiv efter tentan men så blev det inte riktigt. De senaste sju dagarna har jag gått upp vid fem varje dag och somnat vid ett på natten. Puh. Antar att tröttheten tar ut sitt idag. Dagens schema:

6.00 Gick upp
6.30 Satte mig vid datorn och svarade på alla jobbmejl
7.30 Begav mig till tentan med taxi (lyx)
8.00-9.30 tenta
10-12 Korrekturläste artiklar
12-13 Ska väcka Gustav men somnar bredvid honom istället
13-14 Jobb
14-15 Lunchade på grekisk restaurant med Gustav
15-17 Svarar på jobbmejl och hjälper ett par av skribenterna som kört fast. Blir intervjuad av några elever som gör skolarbete om backpackers.
17-19 Ska pussa Gustav som ligger och tittar på OS. Däckar totalt.
19- Förvirrad i soffan.

Blev inte mycket jobb idag. Får ta igen allt imorgon när jag är ledig. Ska gå upp åtta så jag kan få allting klart innan Johan kommer på kvällen. Vi ska byta foton så jag kommer lägga upp massor nytt!

Angående OS så påminner det mig ständigt om Beijing. 2008 kommer Beijing stad vara så förändrad och anpassad för OS-turister. Trist samtidigt som jag glädjs med Beijingborna. De är verkligen överlyckliga.

Någon som funderar på att åka dit under OS?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vet att det här inte hör till just detta inlägget men kändes onödigt att knåpa ihop ett helt mail för bara en liten fråga...

Läste om dej i Metro i veckan (coolt by the way) och jag bara undrar om det finns något sätt att kolla hur många eller vilka som besöker ens blogg? Kan inte hitta det nånstans.

Kramar

Unknown sa...

Hej anonym!

Jag använder mig av två sätt:

1. Bloggtoppen. Vill du bara veta ungefärligt antal är det helt perfekt.
2. www.susnet.se/tjanster. Där kan du se exakt ip-nummer och om de kommit in via en länk och där ser du även statistik.

Anonym sa...

Åh, tack! :)

Anonym sa...

Förresten, du verkar så kunnig på det här så du kanske vet hur man sätter dit ett foto (alltså på ens profil)?

Hoppas du inte tycker jag terroriserar dig med en massa töntiga frågor.. för det är ju det jag gör. hihi. Sorry.

Unknown sa...

Gå in på din blogg, tryck på view my profile, och där finns en blå knapp som det står "edit my profile" på