tisdag, februari 21, 2006

Intervjuer

Av någon märklig anledning har jättemånga elever intervjuat mig sen gårdagen. Vissa förstår jag varför, då de gör arbete om Kina eller Beijing medan vissa har jag inte en aning om varför de skriver till mig. Men jag svarar på allt så länge de är medvetna om att det bara är min privata uppfattning.

Senaste:

Elev:Vad tycker du om regeringens hantering av tsunamin?

Jag: Jag tycker att det är gväldigt modigt av politiker, särskilt av Laila Freivalds, att medge att de inte förstod vad som hänt dagarna efter tsunamin eller vad en tsunami var. Jag menar, ALLA förstod vad som hade hänt. Varenda tidning, TV-kanal och människa i Sverige var utom sig av oro och pratade om det.
När våra politiker, och framför allt UTRIKESMINISTERN, medger att de inte fattar något som alla andra fattar så säger de ju rakt ut att de är oallmänbildade/ouppdaterade/ej kompetenta.
Jag hade aldrig varit så modig att jag kunnat erkänna det.

Inga kommentarer: