lördag, mars 11, 2006

Fråga & svar: jeans

Jag vill köpa jeanskopior fast av finare märken. Är det som i thailand där det mest är Diesel?

Ulrika: Nej det är snarare tvärtemot. I Beijign har man framför allt satsat på de dyrare märkena såsom Rock & Republic, Seven etc. Visst finns det Diesel och levis, men inte alls i samma utsträckning. På Sidenmarknaden har de mycket jeans och bra utbud.

Min favvisförsäljare där har sitt bås på första våningen. Om du går in genom huvudentrén så tar du den "raden" längst till vänster. När du gått kanske 20 meter (jag är asdålig på det här med att tänka avstånd) så kommer ett litet försäljarbås på höger sida där de har jeans. Där är bra priser (60-80 kr/jeans om du prutar), bra kvalité och bäst av allt: bytesrätt. Vi gick tillbaka flera gånger och bytte och hon var lika glad för det. Dessutom är hon asbra på engelska och har de flesta märkena.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad man blir sugen på att köpa ett par jeans själv!
Jag är själv kines men har aldrig besökt Beijing. Brukar mest hålla mig till Guangzhou och Hongkong i söder och där hittar jag aldrig såna roliga saker =(
/Aurora

Unknown sa...

Trist!

Nu kanske jag har fel men har inte Hongkong bra utvud på teknik?