lördag, mars 11, 2006

Tips om skinn 2

En av mina favoritgator när det gäller shopping är Dianmen Daije som leder från trumtornet bort mot förbjudna staden. Jag brukar ta tunnelbanan Gulou Dajie, gå genom hutongområdet till Trumtornet och sen gå längs med Dianmen och bland annat besöka Tianyi Shichang.

Dianmen Daije har blandat varuhus med små affärer och här kan man göra fynd, särskilt under rean i januari (deras mellandagsrea sträcker sig över nästan hela januari). Jag köpte enormt snygga skinnhandväskor i en liten, men väldigt lyxig boutique, som hette Daphne när jag var där sist. Jag betalde 77 kr vilket är minst sagt billigt för märkesskinnväskor (Vad går en LV på egentligen?). Det finns även mycket snygga kläder där. En del lite större kinesiska kedjor ligger längs gatan och håller låga priser. Samma kedjor som har affärer på Wangfuijing kan ta upp till 5 ggr så mycket för samma kläder på grund av läget. Jag kollade på en jacka där som jag verkligen ångrar att jag inte köpte. Den kostade 114 kronor vilket jag tyckte var för dyrt. Några dagar senare såg jag den på Wangfuijing för 498 kr. Jädrar.

Inga kommentarer: