torsdag, mars 09, 2006

frukost


Om man reser på en väldigt snål budget är detta sättet man ska äta på, nämligen på gatan. Bilden till höger visar frukostservering. Ofta består det av soppa, bröd med fläsk och paprika i eller bullar. jag är sorgligt nog inget fan av kinesisk frukost (tycker ju att det ser så mysigt ut).
Jag löser det genom att handla i små livsmedelsaffärer. Oftast består min frukost av en kopp te, yoghurt och en bulle. Att kunna äta samma frukost som här hemma har jag ännu inte funnit någon lösning på. Jag har aldrig sett mörkt bröd och många bullsorter har fyllning, t.ex. katrinplommonkräm. Inte min favorit precis. Maten i Beijing är min favoritmat och det godaste jag äter, men frukosten - nja.. inte helt i min smak.

Foto och dess copyright: Bengt Göran Åback

Inga kommentarer: