lördag, mars 11, 2006

Tips om skinn

Ett av de bästa varuhusen att köpa skinn på är Hongqiao. När ni kommer upp på andra våningen kommer ni se att hela våningen som möter er har skinn och berg av snygga hansväskor.

Tips 1: Köp inte Gucci, Mulberry, Prada, LV-kopor. Det är bara fult med kopior och även om de är välgjorde så lägger ni bara onödigt mycket pengar på något som faktiskt är fejk. Det finns mängder av fina skinnväskor där som inte är kopior som kostar en tredjedel.
Tips2: Många turister blir fast vi de första båsen vid rulltrappan. Fastna inte där, det är dyrast där. Gå lite längre in så kommer ni att märka att priset sänks.
Tips3: Pruta rejält! Jag brukar betala ca en tiondel av priset. Ibland en tredjedel, men det är sällan. Skinnväskor ska högst kosta 70 kr.
Tips4: Kolla efter lite ovanliga grejer som brukar vara roligast. Jag brukar alltid köpa korthållare som är ljuvliga och perfekta presenter.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var ett bra tips, men vilket varuhus gäller det? Jag tror du glömde att skriva det. ;-)

Unknown sa...

Ha ha, oj det glömde jag visst. Tack för att du sa till! Det är Hongqiao jag pratar om!

Anonym sa...

Misstänkte det. Det är verkligen HANDVÄSKHIMLEN!

Unknown sa...

Visst är det! Jag köper alltid mängder av handväskor där, eller ja, överhuvudtaget i Beijing. Jag har nästan slutat köpa väskor här i Sverige för man vet att man kan få fina, bättre och billigare i Beijing.