måndag, oktober 31, 2005

Kinaresor on tour!

Nu åker Kinaresor på turné kring Sverige för att berätta om Kina och sina egna resor. Kolla in sidan för att se plats och tid. Fri entré. Jag kommer i a f vara på AF-borgen 10/11. Obligatorisk anmälan.

Du som bor i Stockholm har en speciell dag framför dig. Söndagen 13/11 har Kinaresor en speciell Kinadag på ABF där lite speciella föreläsningar hålls. Bland annat får du lära dig om Äventyret Ostinidiefararen Götheborg. Läs mer här! Kostar dock en slant. Läs mer på sidan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för super bra tips! jag och en kompis åker till Peking i januari jag var där i mars och kände att de kunde vara kul att åka dit igen.... Vi är ute efter att shoppa vilket är jag tyckte var en upplevelse bara de... men jag har en liten fråga har du nå bra tips på resturanger? var ni på Zoo när ni var där vet du va de kostade i sådana fall! Carro

Unknown sa...

Om du ska gå och äta så finns några av mina absoluta favoritrestauranter precis väldigt nära varandra. De är enkla, kinesiska restaranter och det är billigt men otroligt gott.

Det du ska göra är att ta tunnelbanan till Chongwenmen. Jag vet inte varför men där ligger så extremt bra restauranter samlade. Ingen annanstans i Beijing åt jag bättre. Restauranten som ligger precis bredvid Xin Xiao hotel är fenomenal.

Jo, jag var på zoo vilket kostade 20 kr. Dock måste jag säga att jag inte kommer att göra om det. Djuren är inklämda i väldigt små burar och verkar inte må bra. I o f s är det en upplevelse att få se pandorna.

När du ändå är uppe i området, så passa på att ta dig till Tianyi Shichang som ligger väldigt när. Sjukt bra shopping, särskilt jackor och skor!

Anonym sa...

Din blogg får mig att längta tillbaka till den mest annolunda och vackraste staden jag någonsin varit i. Vill dit igen NU!!!