onsdag, mars 29, 2006

Frukost på hotell

Som jag skrivit tidigare så gillar jag verkligen inte Beijings frukostutbud. Något som förvånar mig är att alla hotell i hela världen dessutom serverar kolestorol- och sockerchocksfrukostar. Varför hänger ingen på hälsotrenden? Varför serverar ingen fullkornsbröd med havregrynsgröt till exempel?

När jag besökt Beijing har fukosten sett ur såhär:

Bröd: vitt bröd, croissanter och wienerbröd
Yoghurt: 1 dl yoghurt + 1 dl socker
Övrigt: korv, ägg, bacon och tjocka skinkbitar.

Hade jag ätit det till frukost hade jag legat utslagen på mitt rum hela dagen och varit väldigt magsjuk (bråck i magen).

Medan min mamma slänger sig över wienerbröden, det svarta kaffet och brer croissanten med nutella jagar jag alltid ifatt lite frukt. Ofta vattenmelon.

Så om någon vet ett hotell i Beijing som serverar nice frukost, hör av er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kanske kan återkomma med det senare om jag hittar nån bra frukost. Men under tiden (för jag har oxå lite känslig mage, kan bara äta fullkorn och sånt) så tänkte jag fråga om du vet hur det är med att ta med sig mat in i Kina? Går det eller? Tänkte nämligen ta med mig hårtbröd (håller ju länge) och en påse med fiberhavregryn, kan man ju göra gröt på morgonen. Jag ska ju förvisso vara där i några månader annars är det kanske onödigt att ta med sånt :). Annars så kan jag ju säga att IKEA säljer (eller ska sälja iaf) hårtbröd, wasa eller liknande utomlands plus annan svensk mat.

Unknown sa...

Ja det tror jag. Jag tror bara att det är frukt och grönsaker som är förbjudet.
Annars finns det ju IKEA:)

Anonym sa...

Va får man inte ta med sig frukt lr så in??????