lördag, mars 04, 2006

Kläder

Av en tillfällighet hamnade jag bakom en tjej på bussen som precis besökt Kina. Tjejen pratade högljutt om att hon hade kunnat köpa originalgucciväska för 70 kr (vem går på det?) och Mulberry för 50 kr (yeah right).

Tjej 1: Men asså hur va det liksom i Kina? Hur va kineserna liksom?
Tjej 2: Ja asså de var skitotrevliga liksom. Hallå, när jag och Madde gick hem och var lite fulla liksom så var de skitsura och vi ba: men hallå va glor ni på va.
Tjej1: Va köpte du då?
Tjej2: Asså väskor men kläderna var ju så jävla fyla liksom. Typ luffarkläder liksom sånt min mamma typ har typ.
Tjej1: Shit asså det kunde jag tänka mig.

Hmm.
Visst kan jag hålla med om att det finns mycket fula kläder i Kina, men... så länge våra "rika" och "kända" klär sig såhär så har vi verkligen ingenting att säga till om.

För jag undrar: hur kan man vara så rik och se ut sådär? Försvinner fantasin med pengarna?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha! Den var bra. Den sista med tjejen som visar tuttarna i ett slitet linne tar nog priset.