måndag, september 18, 2006

Finnairs kampanj

FINNAIR har ju mest trafik till Kina och är omåttligt populära. Finnair drar in en hel del pengar på rutten Helsingfors - Beijing.

Varje vinter släpper de en kampanj där priserna är löjligt låga, det är helt enkelt för kallt för att turister ska ta sig dit. Jag har tidigare skrivit att jag misstänkte att inte priserna skulle vara så låga i år. Tidigare har man ju lätt kunnat få tag på en flygbiljett november - mars för 4500-4900 kr.

Och det blev som jag trott. Priserna ligger en tusenlapp högre. Stockholm - Beijing ligger på cirka 5900 och Köpenhamn - Beijing 5600. Dock ska jag påpeka att faktiskt priset generellt gått upp och därför är det faktiskt billigt för att vara 2006.

Förr har jag alltid sagt att man kan vänta och ta det lugnt när man ska köpa en flygbiljett till Beijing, men nu måste jag faktiskt ändra mig. Boka så tidigt som möjligt!

Dagens klipp måste vara Köpenhamn - Beijing 5/2 - 16/2: 5555 kr. Kallt, absolut, men ändå värt sitt besök.

Finnair har även bra priser till Indien och Japan, läs mer här.

Inga kommentarer: