lördag, september 02, 2006

Gud vad jag längtar till Beijing. I dag är verkligen en sådan dag då jag vill säga bye bye till Sverige och ta första bästa flyg till Kina.

Jag vill äta kinesisk mat (nej kinarestauranger i Sverige är inte detsamma för mig), promenera i en trevlig park och sitta vid någon av Shichahais sjöar och läsa. Varför bokade jag nästa resa i mars? Det är ju evigheter dit! Varför tog jag inte en oktoberresa? Visst ja, semester var det ja.

Jag saknar storstadspulsen som ändå är harmonisk. Jag och Gustav lurar oss själva jämt och ständigt och pratar om att när vi blir lite äldre ska vi bo i ett fint litet hus på stranden. Ändå mår vi som bäst när vi går på stan med en latte i handen. I Beijing trivs vi bättre än någonsin när vi promenerar längs med knökfulla gator och kan ta tunnelbanan 500 meter bort vilket tar tio minuter med taxi. Vi är i vårt esse.

Inga kommentarer: