lördag, september 30, 2006

Slutshoppat

Ha ha, jag och mamma tog guld i shopping i dag!

dagen började på IKEA där jag flashade behån för hela parkeringen. Jepp, skulle hämta en vagn och reflekterade över hur alla tittade på mig i min nya, snygga skjortklänning. Ja, tills mamma påpekade någon minut senare att de tre översta knapparna åkt upp och jag flashade boobsen. Köpte nytt täcke, galgar och en brevkorg till jobbet.

Vidare till skoaffärer och jag kunde inte hitta något. Jag är så avundsjuk på alla modebloggare som köper skor varje vecka. Alla skor är ju skitfula. Jag hittar aldrig några jag vill ha. Varje avsnitt av Sex & the city sitter jag och stör mig på att de ha så fula skor.

Vidare till Mobilia i Malmö. Hittade stövlar på Wedins och var överlycklig. jag har ju dessutom tjockisvader så varenda par stövlar är en kamp. Men de här funkade fint och jag fick rabatt. Sen blev det underkläder, behå, tröjor, byxor, kjolar, klänningar och smink som handlades. och kavajer. Jag älskar kavajer.

Hem om och dumpade av allt, Gustav var mycket imponerad. Vidare till Willys där jag storhandlade mat. Nu ska jag äta avocados och clementiner tills jag storknar. Och broccoli, sweeet broccoli. Äter alldeles för mycket ute så nu blir det skärpning!



Dagens varning:
Mamma Monica varnar för barnskoköp i Beijing. Hon har konstaterat att alla barnskor (kinesiska märken, ej kopior) hon köpt har hållt väldigt dåligt mot väta och kyla. Vinterstövlar suger snarare åt sig väta, trots impregnering.

Inga kommentarer: