fredag, september 01, 2006

Sen blogg!

Kom precis hem från jobbet och en liten shoppingrunda och därför är jag så sen i dag. Det blev två fina klänningar som jag stolt ska ha på mig!

Kom på en grej som jag glömmer hela tiden:

Det är ju fruktansvärt kallt i januari i Beijing. Men det finns en STOR fördel med att åka dit då. Nämligen mellandagsrean! Kinesernas mellandagsrea pågår i nästan hela januari. Jag har handlat så mycket fint! För ja, det är verkligen rea. Mamma köpte en dunjacka förra året, en lång som går ner till fötterna för 95 kr på rean. Billigt! Jag köpte en Baya Phat-dress som var på rea för... ni kommer inte tro mig... 110 kr! Vad går en sån på i vanliga fall? 2000 kr? För reaurvalet i Kina är precis som här, alla stora kläder hänger kvar. Men till skillnad från Sverige så en kinesisk XL som en svensk M.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, du är så himla duktig på att diskutera! Jag är verkligen imponerad av det du skriver, kunde inte sagt det bättre själv! Så himla roligt att följa, när izza och caroline bara säger emot sig själva inlägg efter inlägg. och det är väldigt fascinerande hur izza ändrar ställningstagande och åsikter varje timme... Hahaha! Jag kan inte göra annat än skratta åt henne..

Unknown sa...

tack, vad snäll du är!

Ha ha, ja det är lite roligt att de säger emot sig själva hela tiden.

Jag tycker nästan att Caroline är roligast som säger att hon vikt ut sig i Slitz påklädd, ej blev retouscherad och pratade om sin ingenjörsutbildning. Ändå vill hon inte lämna ut efternamn. Ha ha, vilket skitsnack:)