söndag, september 03, 2006

Redo för morgondagen

Jag gillar verkligen inte söndagar. Hela dagen är en lång ångestdag när man måste förbereda allt inför veckan, städa och tvätta. Andras söndag är min fredag. Jag älskar fredagar för att jag vet att min favoritdag lördagen snart kommer. Medan andra smiter hem kan jag jobba över i den lyckliga vetskapen att lördagens snart är här.

Dagens organisationsprojekt:
1. Har handtvättat fem klänningar, tre tröjor och en kjol.
2. Strykt alla kläder som samlats i min strykhög. Jag orkar aldrig så jag samlar alla skjortor och annat skrynkligt tyg tills jag måste.
3. Rensat bland smink och nagellack och slängt det som var gammalt.
4. Gjort en shoppingplånbok! En shoppingplånbok är en särskild plånbok där alla medlemskort till affärer, presentkort, pengar till shopping etc kan samlas. På så sätt kan man använda sin vanliga plånbok till vardags och slipper ha så mycket i den.
5. Provat alla byxor och lagt undan alla sommarbyxor och shorts och sådana som jag ska ge till myrorna.

Nu sitter jag och fånstirrar på TV. Försov mig rejält i dag. vaknade 13.08. Behöver jag berätta att jag är grymt pigg? Och jag ska upp 6.15 i morgon så jag måste verkligen sova.

Oh, well får trycka ner huvudet på kudden nu och försöka sussa. Godnatt!

Inga kommentarer: