torsdag, september 21, 2006

Hotell

Bästa hotellsidan när det gäller Kina är definitivt Sinohotel. Lord vad bra den är. Enormt utbud, allt från lyx till mindre pensionat, lägsta priserna, bäst beskrivningar, fantastisk kundtjänst - you name it. Helt enkelt superbra.

Det är genom dem jag bokat Qomomangla till nästa besök. Gud vad jag längtar. Det ska bli så nice.

Jag och mamma ska hyra cyklar och utforska Shichahai till sadel. Ha ha, jag har råångest. Det ryktas att alla cyklar har handbroms, och jag har aldrig använt handbroms. Det blir väldigt små gator och väldigt lugnt för min del.

I går insåg jag och Gustav att det finns människor som är avundsjuka på mig. Det är skitcoolt. Jag har inte riktigt fattat var alla "Nej, boka inte via Travelstart - de suger" eller "backpacking är skit" eller "guuuuud vad du är dålig på att skriva"-kommentarer har kommit ifrån. Det har kommit nån sån varje dag i ett par veckor nu, givetvis anonymt. Men det kan ju bara betyda att ett par personer är lite småavis. Jag tycker också att vissa sidor är apdåliga, men då går man ju inte in och skriver "guuuuuud vad ni är dåliga". Då skiter man ju helt enkelt i att besöka sidan. Att folk blir så sura på mig och väljer att återkomma måste ju bottna i lite avundsjuka. Coolt. Jag är avundsjukamaterial.

Nu ska jag festa till det lite med hemmagjorda hamburgare och Insights guide om Beijing. På återseende!

4 kommentarer:

aspungen sa...

haha, jag måste skratta lite, har du inte förstått det förrän nu? ;) klart folk är avundsjuka :D

sen är du väl så där ganska osvensk och vågar säga vad du är bra på oxå OCH tjej med skinn på näsan. :)

Nina sa...

Har du bott på Lusongyuan HOtel någon gång? Vi bara älskade det när vi var i Beijing. Hutongen runt det är rätt snubbing, men området är jättemysigt.

Anonym sa...

Svar på din fråga om kategorier och beta-versionen: Ja, det funkar, men jag har valt att ha min gamla template ett tag till eftersom det har varit så mycket strul.

Det du kan göra är att öppna ett nytt konto och skapa en testblogg där med betaversionen. Då kan du kolla in de ny funktionerna, däribland kategorier, och sen bestämma dig för om du vill ha älskade beijing-bloggen i betaversion.

Lycka till!

Unknown sa...

aspungen: men folk är så störda! Jag tycker att det är bra att jag är som jag är:)

Fröken: Nej jag har aldrig hört talas om d et men kollade in det nu. OJ vad mysigt! Jag ska lätt bo där nästa gång!

marioN: Tack! Ska testa!