fredag, september 29, 2006

Helg!

Åh vad det är finfint med helg! I morgon ska jag och min kära mamma våldta mitt lönekonto. Först blir det IKEA, sedan mammas favoritskoaffär och till sist en shoppingrunda på Nova. Jag förväntar mig en urmysig dag med mamsen.

Läste i Metro att Canada Goose är populäraste märket att ha på jackan. Jag som trodde att det var stenute. Men det förklarar ju varför jag svarar på 50 mejl i veckan om var man kan köpa det i Beijing och vad det kostar.

På jobbet är det hårt just nu. Det är alldeles för roligt och alldeles för mycket att göra. Just nu skriver jag guider, och guider och guider. Glömde jag säga guider? Det blir mycket surfande på backpacking för att kunna skriva. Huh. När jag är klar kommer jag att göra en segerdans.

VD:n frågade om jag kunde komma ner och jobba ett tag. Impulsiva Ulrika tänkte inte ens en enda liten sekund utan sa ja direkt. Nu är jag nervös. "Komma ner" betyder inte en liten bussresa till Trelleborg. Komma ner betyder åka ner till Kapstaden, Sydafrika och jobba ett tag. Jag har aldrig åkt längre än till Grekland på egen hand, och Sydafrika är långt borta. Huh, nervöst. Men det ska bli roligt. Det är ju en chans jag nog aldrig mer kommer att få. Och vackra Sydafrika är nog inte helt fel i vinter.

Nej, nu är det dags för fredagsslappande i soffan.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: