måndag, januari 30, 2006

Angående Oh my God

Många har skrivit och frågat om mitt Oh my God-inlägg och undrat vad som egentligen hände. Nu kommer storyn.

För några dagar sen fick jag ett mejl av Stephan Ekbergh och fick reda på att han köpt upp backpacking.se och att han verkligen gillade det jag skrev. Han berättade även att han ville ha kvar mig som redaktör. Jag har slitit med backpacking det senaste året ideellt och det har varit det roligaste jag varit med om så så klart sa jag ja.

Vad jag dock aldrig kunnat drömma om för en vecka sen är att han anställde mig. Jag anställs alltså på hans företag Luftgrop som redaktör och får en bra lön. Jag är så sjukt glad! Hej då CSN! Hej då trista extraknäck! Hej då ekonomisk misär! Jag har en lön!
För första gången på fyra år är min ekonomi trygg. Halleluja!

För övrigt söker vi skribenter till bp. Läs mer här.

6 kommentarer:

Thérèse sa...

Grattis!

Anonym sa...

Åh, jag hade velat...

Anonym sa...

förlåt förlåt förlåt! Självklart vore en GRATTISKRAM mycket mer passande än ett beklagande för att jag inte kan söka ett skribentjobb...

Unknown sa...

Therese: tack!

virvla: klart du kan! skriv vad som helst som har med resande att göra så får jag bedöma. Det är ju jag som är redaktören!

Anonym sa...

Mmm, geniknölarna kommer gnuggas under nästa Dublinresa, det kan du hoppa upp och sätta dig på! Men det stod på hemsidan att det var fullt nämligen, det var därför jag blev besviken.

Redaktör. Avlönad. Så coolt att det inte finns med på skalan.

Cliff Hanger sa...

Grattis! Låter riktigt kul.