måndag, januari 23, 2006

Onsdag 11 januari

På onsdagen åt vi frukost på rummet innan vi vid 10-tiden begav oss ut. Vi gick till den närliggande Dongdanparken som är en va mina favoriter! Parken i sig är ganska liten och ser ut som en vanlig europeisk park, men människorna där är så spännande! Vi såg äldre män som lärde sig Tai Chi, kvinnor som övade på en traditionell dans med svärd, ett flertal som sparkade med sina "fjäderbollar" och människor som spelade badminton. Det var så himla roligt att se allt och vi fick dessutom spela lite boll med några äldre Beijingbor.

När vi sett alla olika aktiviteter tog vi en promenad längs med gamla statsmuren. Nästan hela är riven men mellan Xinqiao och Järnvägsstationen finns en bit kvar.

Jag och Gustav hittade även en väldigt billig väskaffär så det blev varsin. Jag är mycket nöjd med min nya, gröna skinnväska.

På eftermiddagen åkte vi tillbaka till Sidenmarknaden för Gustav ville byta ett par jeans så det blev en hel del shopping.. Jag insåg att det är omöjligt att hålla i sina slantar där. Vi köpte även varsin I-podkopia och jag fick jättefina ballerinaskor av Gustav! Ett par rosa och ett par gröna. Jag fyller ju år på fredag så det var en tidig present.

Sen bar det iväg till Hongqiao som vi ville kolla in lite närmare. Sist vi varit där hade vi enbart tagit första våningen, men denna svepte vi igenom hela. Gustav köpte fler jeans, och så gjrode även jag. Johan hittade fina mössor och jag hittade lite heminredningsgrejer (kinesiskt siden är ju underbart) och några klockor. Fyra stycken för att vara exakt. Vi köpte även skor för 40 kr/styck. Mycket skor, jag vet.

När vi shoppat allt begav vi oss hem där jag började rensa på vårt hotellrum. Vid dne här tidpunkten var det dags att börja planera packningen. Gustav och Johan åkte däremot till en affär på Qianmen där jag brukar köpa resväska och köpte varsin. De köpte varsin väska som var så stor att jag förmodligen rymts i den. När de hade handlat frågade Gustav om han fick ta en bild på försäljaren som lägger armen om Johan. Precis när Gustav knäpper kortet kniper försäljaren Johan i baken. Ha ha ha. Johan har aldrig sett så besvärad och förvirrad ut på ett kort som då.

Efter sitt även tyr åkte de hem till hotellet och det blev en sen middag på en restaurant som jag ätit på förr. Vi beställde nog in sex rätter och vi bara vräkte i oss.

Underbar dag. Efter all shopping var vi så trötta att vi däckade i säng.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååh, när får man se bilder på all shopping då?! ;)

Unknown sa...

Jag har faktiskt en bild på all min shopping, men jag täntke att det får bli ett eget inlägg:) Du anar inte hur mycket det blev sammanlagt! Har en helt ny garderob (för att inte tala om de 11 par skor jag köpte!

Anonym sa...

*tar sin tomma resväska under armen och åker till Arlanda och Pekingflyget*
11 par skor...*drömmer*