tisdag, januari 24, 2006

Rättning

Please folks!

I o m att mina blogg är väldigt läst nuförtiden får jag ofta s.k. rättningskommentarer, i synnerhet om Kinas historia.

De lyder såhär: "Nej, det där är fel, det är såhär det är".

Efter ett par veckor får jag en likadan kommentar med ett: "Varför har du inte ändrat det?".

Varför jag inte ändrat det:
Jo, jag har säkert ett par fel i min blogg, inget snack om saken. MEN när jag skriver om Kinas historia så är det fakta som jag läst i min kurslitteratur och som jag fått lära mig av min förra lärar, en professor vid Lunds universitet.

Om ni skriver att jag är helt fel ute så måste ni skriva ner er källa. Jag ändrar inte min info, för att en anonym skriver det på internet.

Så om det är något ni stör er på: kolla upp källan och skriv till mig. Men jag tänker inte ändra inlägg för att anonyma hävdar annat.

Inga kommentarer: