tisdag, januari 17, 2006

Novotel

Idag har jag ringt Novotel och berättat allting och dessutom skickat ett mejl med hela historien. Tror att Xinqiaos personal kommer att få en riktig känga i baken. Det roligaste i samtalet var:

Novotels urtrevliga kundtjänstjej: Could I please get your e-mail?
Jag: Yeah sure, it's ulrika@backpacking.se.
N: Oh, so you're a real backpacker! How nice!
J: No, it's my job. It's a community for backpackers. I'm like an editor there.
N: So.... you're like a travelling reporter?
J: No.. I'm not. I write about Beijing on the Internet, for a travel agency and on backpacking.se, and I have my blog about Beijing that about 3000 persons reads per month.. but I'm not a travelling reporter.
N: So you DO write about Beijing?
J: Yes... I suppose..
N: And people read it?
J: Yes I suppose so.. I get about 50 e-mails every day about Beijing.
N: Ehm... I'll contact my supervisor, and we're so sorry, you get your money back.. and of course some more.. ehm do you want to talk with him. I'll fix it. No problems... *ångest i rösten*

Anledningen att Novotel överreagerade på det här sättet är för att hotellen verkligen har stort hopp på OS 2008. Kan de hålla en god profil utåt kan de utan problem dubbla hotellprisen och ändå ha fullbokat. Hotellen vill alltså inte ha någon sorts dålig reklam.

Jag vill klargöra att inget är Novotels fel. De är supertrevliga och hjälpsamma. Det handlar enbart om att några i personalen på Xinqiao lider av hybris och tror att jag är white trash för att jag inte har en Louis Vuittonväska på armen (vilket jag för övrigt har här hemma. Och Dior. och Gucci. HA!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

förlåt, men vad är Novotel för något?

Unknown sa...

Novotel är själva hotellkedjan som äger Xinqiao.

Anonym sa...

Är det Louis Vuitton, Dior och Gucci väskor köpta på kinesisk markand??

Unknown sa...

Ha ha nej, det är da real shit. Jag är handväskfanatiker (har ca 150 stycken nu) så jag hade aldrig kunnat köpa en kopia.

Gällande jeans och skor är jag dock helt omoralisk angående kopior. Det köper jag ofta utomlands.